Гончаренко К. Л.
Узагальнюючі уроки біології у 8 класі

Узагальнення знань з теми: «Будова та життєдіяльність тварин»

Мета уроку: з’ясувати рівень освітньої компетентності учнів з теми; розвивати вміння працювати із схемами та тестовими завданнями, охайно і чітко робити записи; виховувати толерантне ставлення.
Обладнання: таблиці «Будова тваринної клітини», «Тканини тварин», «Органи тварин»; картка з тестовими завданнями.
Тип уроку: контролю знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-підсумок.

Хід уроку

І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань

1. «Асоціації на дошці»
Скласти біля дошки схему «Вміст тваринної клітини», та встановити взаємозв’язок між будовою органел та її функціями
.

2. «Інтерв’ю за схемою» - «Система органів тварин», учні дають усні відповіді на поставленні запитання формуючи висновки.

ІІІ. Узагальнення знань:
Письмовий тестовий контроль:


1.З перелічених ознак виберіть ту, яка характерна для орга¬нізмів царства Тварини: а) більшість не здатна пересуватись у просторі; б) запасна речовина - крохмаль; в) більшість здатна пе¬ресуватись у просторі; г) ріст організму необмежений.
2.За типом живлення більшість тварин: а) хемосинтетики; б) гетеротрофи; в) фотосинтетики; г) не живляться.
3.Тваринна тканина - це: а) сукупність клітин, які подібні за будовою та виконують однакові функції; б) безструктурна речови¬на; в) сукупність різних за будовою клітин, що виконують однако¬ві функції; г) сукупність однакових за будовою клітин, що вико¬нують різні функції.
4.Тканина, в якій переважає міжклітинна речовина, - це: а) м'язова; б) нервова; в) сполучна; г) епітеліальна.
5.Тканина, що виконує різні типи рухів організму в цілому та окремих його частин, - це: а) нервова; б) м'язова; в) епітеліальна; г) сполучна.
6.Частина багатоклітинного організму, яка має притаманну тільки їй будову, розташована в певному місці й виконує специ¬фічну функцію, - це: а) орган; б) система органів; в) тканина; г) функціональна система.
7.Кровоносна система, по якій кров рухається тільки судинами і не потрапляє до порожнини тіла, є: а) замкненою; б) незамкненою; в) змішаною.
8.Рефлекси, які дістаються від народження і передаються потомству: а) безумовні; б) умовні; в) змішані; г) набуті.
9.Розвиток організму, за якого народжена тварина схожа н дорослий організм, називають: а) непрямим з повним перетворенням; б) прямим; в) непрямим з неповним перетворенням; г) метаморфозом.
10.Процес злиття клітин відбувається за розмноження: а) статевого; б) нестатевого; в) вегетативного.
11.Для клітин тваринних організмів характерним є: а) тверда клітинна стінка, розташована поверх клітинної мембрани; б) тонка пружна оболонка (глікокалікс) поверх мембрани; в) вакуолі клітинним соком; г) не мають вакуоль з клітинним соком; д) здатні до утворення виростів, якими вони захоплюють тверді частки.
12.Особливостями епітеліальної тканини є: а) клітини розміщені шарами; б)майже не містить міжклітинної речовини; в) клітини розміщені в міжклітинній речовині; г) виконує захисну функцію; д) виконує секреторну функцію; е) виконує всисну функцію; ж) транспортує різні речовини;з) запасає поживні речовини.
13.Особливостями сполучної тканини є: а) клітини розкидані в міжклітинній речовині; б) майже не містить міжклітинної речовини; в) вкриває поверхню тіла та вистилає порожнини органів; г) утворює опорні системи органів; д)з’єднує різні види тканин; е) захищає організм; ж) виконує всисну функцію.
14.Особливостями м'язової тканини є: а) складається з клітин округлої форми; б) складається з клітин видовженої форми (воло¬конець); в) не сприймає подразнення; г) відповідає на подразнен¬ня скороченням; д) виконує опорну функцію; є) виконує захисну функцію; ж) виконує газообмінну функцію.
15.Особливостями нервової тканини є: а) клітини розміщені шарами; б) клітини мають округлу форму; в) складається з ок¬ремих клітин, що мають тіло, від якого відходять відростки; г) здатна сприймати подразнення; д) забезпечує реакцію організ¬му на подразнення; є) виконує опорну функцію; ж) проводить збудження.
16.Особливостями двобічносиметричних тварин є: а) через тіло можна провести безліч уявних площин симетрії; б) через тіло можна провести одну уявну площину симетрії; в) більшість актив¬но рухається; г) мають передній та задній кінці, спинний та черев¬ний боки; д) ведуть прикріплений спосіб життя або пасивно пла¬вають.
17.Особливостями складного життєвого циклу є: а) розвиток відбувається з перетворенням; б) доросла тварина не відрізняється від личинки; в) у розвитку відбувається чергування поколінь (ста¬тевого та нестатевого); г) у розвитку не відбувається чергування поколінь; д) тварини ведуть паразитичний спосіб життя; є) дорос¬ла тварина відрізняється від личинки.
18.Назвіть регуляторні системи тваринних організмів: а) ди¬хальна; б) нервова; в) видільна; г) ендокринна; д) кровоносна; є) опорно-рухова; ж) травна.
19.Вкажіть системи органів, які безпосередньо забезпечують обмін речовин у тваринному організмі: а) травна; б) нервова; в) видільна; г) кровоносна; д) ендокринна; є) дихальна.
20.Непрямий тип розвитку характеризується: а) збільшенням конкуренції між особинами виду; б) перетворенням будови орга¬нізму; в) відмінністю способу життя між личинковою стадією і до¬рослою твариною; г) подібністю способу життя між личинковою стадією і дорослою твариною; д) зниженням конкуренції між осо¬бинами виду.
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Зворотній квиток»
На аркуші паперу учні записують те нове і цікаве, що вони вже вивчили, про що хотіли би дізнатися в майбутньому (за бажанням зачитують в голос).
V. Домашнє завдання: скласти по три тестових завдання до кожного з параграфів глави, що вивчили.

Просмотрев страничку, не забудьте поделиться своими впечатлениями в книге гостей

Оставить запись в книге гостей

Почта: svavuta777100sobakgmail.com

Для письма замените в адресе "100 собак" на одну почтовую @
Важно! Пробелов в адресе не должно быть перед "собачкой" и после неё!

При использовании материалов сайта ссылка на автора обязательна!

© Ивушкин В.Э.