Мета уроку: з’ясувати
рівень освітньої компетентності учнів з теми; розвивати вміння працювати із
схемами та тестовими завданнями, охайно і чітко робити записи; виховувати
толерантне ставлення.
Обладнання: таблиці «Будова тваринної клітини»,
«Тканини тварин», «Органи тварин»; картка з тестовими завданнями.
Тип уроку: контролю знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-підсумок.
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. «Асоціації на дошці»
Скласти біля дошки схему «Вміст тваринної клітини», та встановити взаємозв’язок
між будовою органел та її функціями.
2. «Інтерв’ю за схемою» - «Система органів тварин», учні дають усні відповіді на поставленні запитання формуючи висновки.
ІІІ. Узагальнення знань:
Письмовий тестовий контроль:
1.З перелічених ознак виберіть ту, яка характерна
для орга¬нізмів царства Тварини: а) більшість не здатна пересуватись у просторі;
б) запасна речовина - крохмаль; в) більшість здатна пе¬ресуватись у просторі;
г) ріст організму необмежений.
2.За типом живлення більшість тварин: а) хемосинтетики; б) гетеротрофи; в)
фотосинтетики; г) не живляться.
3.Тваринна тканина - це: а) сукупність клітин, які подібні за будовою та виконують
однакові функції; б) безструктурна речови¬на; в) сукупність різних за будовою
клітин, що виконують однако¬ві функції; г) сукупність однакових за будовою
клітин, що вико¬нують різні функції.
4.Тканина, в якій переважає міжклітинна речовина, - це: а) м'язова; б) нервова;
в) сполучна; г) епітеліальна.
5.Тканина, що виконує різні типи рухів організму в цілому та окремих його
частин, - це: а) нервова; б) м'язова; в) епітеліальна; г) сполучна.
6.Частина багатоклітинного організму, яка має притаманну тільки їй будову,
розташована в певному місці й виконує специ¬фічну функцію, - це: а) орган;
б) система органів; в) тканина; г) функціональна система.
7.Кровоносна система, по якій кров рухається тільки судинами і не потрапляє
до порожнини тіла, є: а) замкненою; б) незамкненою; в) змішаною.
8.Рефлекси, які дістаються від народження і передаються потомству: а) безумовні;
б) умовні; в) змішані; г) набуті.
9.Розвиток організму, за якого народжена тварина схожа н дорослий організм,
називають: а) непрямим з повним перетворенням; б) прямим; в) непрямим з неповним
перетворенням; г) метаморфозом.
10.Процес злиття клітин відбувається за розмноження: а) статевого; б) нестатевого;
в) вегетативного.
11.Для клітин тваринних організмів характерним є: а) тверда клітинна стінка,
розташована поверх клітинної мембрани; б) тонка пружна оболонка (глікокалікс)
поверх мембрани; в) вакуолі клітинним соком; г) не мають вакуоль з клітинним
соком; д) здатні до утворення виростів, якими вони захоплюють тверді частки.
12.Особливостями епітеліальної тканини є: а) клітини розміщені шарами; б)майже
не містить міжклітинної речовини; в) клітини розміщені в міжклітинній речовині;
г) виконує захисну функцію; д) виконує секреторну функцію; е) виконує всисну
функцію; ж) транспортує різні речовини;з) запасає поживні речовини.
13.Особливостями сполучної тканини є: а) клітини розкидані в міжклітинній
речовині; б) майже не містить міжклітинної речовини; в) вкриває поверхню тіла
та вистилає порожнини органів; г) утворює опорні системи органів; д)з’єднує
різні види тканин; е) захищає організм; ж) виконує всисну функцію.
14.Особливостями м'язової тканини є: а) складається з клітин округлої форми;
б) складається з клітин видовженої форми (воло¬конець); в) не сприймає подразнення;
г) відповідає на подразнен¬ня скороченням; д) виконує опорну функцію; є) виконує
захисну функцію; ж) виконує газообмінну функцію.
15.Особливостями нервової тканини є: а) клітини розміщені шарами; б) клітини
мають округлу форму; в) складається з ок¬ремих клітин, що мають тіло, від
якого відходять відростки; г) здатна сприймати подразнення; д) забезпечує
реакцію організ¬му на подразнення; є) виконує опорну функцію; ж) проводить
збудження.
16.Особливостями двобічносиметричних тварин є: а) через тіло можна провести
безліч уявних площин симетрії; б) через тіло можна провести одну уявну площину
симетрії; в) більшість актив¬но рухається; г) мають передній та задній кінці,
спинний та черев¬ний боки; д) ведуть прикріплений спосіб життя або пасивно
пла¬вають.
17.Особливостями складного життєвого циклу є: а) розвиток відбувається з перетворенням;
б) доросла тварина не відрізняється від личинки; в) у розвитку відбувається
чергування поколінь (ста¬тевого та нестатевого); г) у розвитку не відбувається
чергування поколінь; д) тварини ведуть паразитичний спосіб життя; є) дорос¬ла
тварина відрізняється від личинки.
18.Назвіть регуляторні системи тваринних організмів: а) ди¬хальна; б) нервова;
в) видільна; г) ендокринна; д) кровоносна; є) опорно-рухова; ж) травна.
19.Вкажіть системи органів, які безпосередньо забезпечують обмін речовин у
тваринному організмі: а) травна; б) нервова; в) видільна; г) кровоносна; д)
ендокринна; є) дихальна.
20.Непрямий тип розвитку характеризується: а) збільшенням конкуренції між
особинами виду; б) перетворенням будови орга¬нізму; в) відмінністю способу
життя між личинковою стадією і до¬рослою твариною; г) подібністю способу життя
між личинковою стадією і дорослою твариною; д) зниженням конкуренції між осо¬бинами
виду.
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Зворотній квиток»
На аркуші паперу учні записують те нове і цікаве, що вони вже вивчили, про
що хотіли би дізнатися в майбутньому (за бажанням зачитують в голос).
V. Домашнє завдання: скласти по три тестових
завдання до кожного з параграфів глави, що вивчили.
Почта: svavuta777100sobakgmail.com
Для письма замените в адресе "100
собак" на одну почтовую @
Важно! Пробелов в адресе не должно быть перед "собачкой" и после неё!
При использовании материалов сайта ссылка на автора обязательна!
© Ивушкин В.Э.